Upravo je predstavljen koncept automobil nove marke AUDI, novog projekta onog poznatog Audija čije se ime ne piše sa svim velikim slovima. Reč je o novoj marki koja je zajednički poduhvad između Audija i kineske kompanije SAIC i čiji će se modeli prodavati isključivo na kineskom tržištu.AUDI E Concept opisan je kao potpuno električni Sportback, dugačak 487 cm, širok 199 cm i visok 146 cm, s međuosovinskim razmakom od 295 cm. To je otprilike na nivou novog Audija A5, iako je dizajnerski jezik potpuno drugačiji jer je model „posebno skrojen za kineske kupce“.Da ovo nije „pravi Audi“ već nova marka odmah se primećuje jer je logo s četiri prstena zamenjen osvetljenim natpisom AUDI na prednjem i zdanjem delu automobila. Umesto tradicionalne maske i usisnika vazduha, E koncept ima crni okvir unutar kojeg su smešteni napredni LED rasvetni elementi i senzori za sigurnosne sisteme vozila. Rezultat je lice koje jasno sugeriše da ovo nije klasični Audi.Što se tiče enterijera, AUDI E Concept ima kabinu s presvlakama od mikrovlakana i osvetljenim drvenim detaljima. Prednjim armaturama dominira masivni zakrivljeni 4K ekran osetljiv na dodir koji integriše instrument tablu, „infotainment“ sistem i digitalne retrovizore u jednu jedinicu koja se proteže celom širinom automobila. Jedine fizičke kontrole su prekidači prozora i komande na volanu, piše Jutarnji list.Osnova koncepta je nova „Napredna digitalizovana platforma“, koju su zajednički razvili Audi i SAIC. Snaga dolazi iz dva elektromotora s kombinovanom snagom od 775 KS i obrtnim momentom od 800 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,6 sekundi. U isto vreme, AUDI obećava nivo udobnosti i dinamike vožnje „pravog Audija“.Baterija kapaciteta 100 kWh navodno je dovoljna za CLTC doseg od 700 km. Arhitektura od 800 V kompatibilna je sa „super-brzim punjenjem“, i omogućava punjenje energije dovoljne za 370 km dosega za samo 10 minuta.Očekuje se da će se prva tri proizvodna modela nove marke AUDI takmičiti u segmentima srednje klase i viših klasa. Kako će kineski kupci reagovati na ovaj „trik“ Audija ostaje da se vidi. Sigurno je jedino da nova Audijeva marka ne stiže u Evropu.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.
25