Automobili koji najbolje čuvaju vrednost i oni koji je najbrže gube

Zbog posledica pandemije korona virusa, koja je zaustavila proizvodne procese u automobilskoj industriji, polovni automobili danas bolje čuvaju svoju vrednost nego što je to bio slučaj 2019. godine.

Pre pandemije, prosečan automobil izgubio bi oko 50 posto svoje vrednosti za pet godina. Danas prosečna petogodišnja amortizacija iznosi 38,8 posto, a električna vozila najgore proloze; oni gube otprilike polovinu svoje vrednosti, pokazuje istraživanje.

Sajt iSeeCars je analizirao preko 1,1 miliona vozila prodatih od novembra 2022. do oktobra 2023. kako bi odredio koliko im pada vrednost u roku od pet godina.

Kupovina polovnog automobila – česte prevare i kako ih izbeći

“Dobra vest za vlasnike automobila je da svi polovni automobili čuvaju svoju vrednost bolje nego pre pet godina. No, ne zadržavaju svi polovni automobili jednako vrednost”, rekao je Karl Brojer, izvršni analitičar na sajtu iSeeCars.

Dok je prosečna petogodišnja amortizacija za sva vozila 38,8 posto, električna vozila su lošija za više od 10 procentnih poena i ona u njihovom slučaju iznosi 49,1 posto. SUV-ovi takođe gube više vrednosti od prosečnih vozila i to 41,2 posto, prenosi N1 Hrvatska.

Automobili koji najbolje čuvaju vrednost

Ovih 25 automobila čuvaju  vrednost daleko bolje od proseka. Najbolje rangirani je Porsche 911 koji gubi samo 9,3 posto svoje vrednosti nakon pet godina, što ukazuje na neverovatno veliku potražnju za ovim sportskim automobilom na tržištu polovnih vozila.

Tri druga Porschea, zajedno sa šest Toyota, četiri Subarua i tri Chervoleta, odražavaju potražnju potrošača za sportskim automobilima, ali malim SUV vozilima i ekonomičnim automobilima.

Takođe, porast cena polovnih automobila u poslednjih nekoliko godina naterao je mnoge kupce na manje modele nižih cena.

“Videli smo nagli porast potražnje za ekonomičnijim automobilima tokom pandemije, a potražnja za njima i dalje je velika”, rekao je Brojer.

Model Prosečni pad vrednosti za 5 godina Procenjeni pad vrednosti u dolarima
1. Porsche 911 (coupe) 9,30% $18.094
2. Porsche 718 Cayman 17,60% $13.372
3. Toyota Tacoma 20,40% $8.359
4. Jeep Wrangler/Wrangler Unlimited 20,80% $8.951
5. Honda Civic (sedan/hatchback) 21,50% $5.817
6. Subaru BRZ 23,40% $8.114
7. Chevrolet Camaro 24,20% $10.161
8. Toyota C-HR 24,40% $6.692
9. Subaru Crosstrek 24,50% $7.214
10. Toyota Corolla 24,50% $5.800
11. Ford Mustang 24,50% $10.035
12. Porsche 718 Boxster 25,10% $20.216
13. Toyota Tundra 25,30% $12.588
14. Kia Rio 5-Door 25,80% $5.006
15. Porsche 911 (convertible) 26,00% $42.227
16. Honda HR-V 26,20% $7.318
17. Subaru Impreza 26,20% $6.927
18. Kia Rio 26,30% $4.959
19. Chevrolet Spark 26,60% $4.784
20. Toyota RAV4 27,20% $8.858
21. Hyundai Accent 27,40% $5.353
22. Toyota 4Runner 27,40% $13.147
23. Chevrolet Corvette 27,50% $22.712
24. Nissan Kicks 27,50% $6.560
25. Subaru Impreza 27,80% $7.158
Prosek 38,80% $17.221

Vozila koja najlošije čuvaju vrednost

Luksuzni automobili uvek gube na ceni brže od uobičajenih modela, a najnoviji podaci potvrđuju da skuplji automobili gube u proseku 48,1 posto na vrednosti nakon pet godina, dok je prosek industrije 38,8 posto. Među vozilima koja najgore čuvaju vrednost su luksuzne limuzine i SUV-ovi.

“Kupci koji žele zadržati svoja vozila u dužem periodu ne bi trebalo da se previše brinu zbog ovih stopa amortizacije, ali ako svakih nekoliko godina menjate novo vozilo, a ta vozila su luksuzne limuzine ili luksuzni SUV-ovi, gubite mnogo novca”, rekao je Brojer.

Model Prosečni pad vrednosti za 5 godina Procenjeni pad vrednosti u dolarima
1. Maserati Quattroporte 64,50% $90.588
2. BMW 7 Series 61,80% $72.444
3. Maserati Ghibli 61,30% $58.623
4. BMW 5 Series (hybrid) 58,80% $37.975
5. Cadillac Escalade ESV 58,50% $63.885
6. BMW X5 58,20% $44.828
7. INFINITI QX80 58,10% $47.399
8. Maserati Levante 57,80% $55.858
9. Jaguar XF 57,60% $39.720
10. Audi A7 57,20% $48.917
11. Audi Q7 56,80% $41.731
12. Cadillac Escalade 56,50% $59.093
13. Audi A6 56,30% $38.252
14. Volvo S90 55,80% $35.365
15. Nissan Armada 55,70% $36.875
16. Mercedes-Benz S-Class 55,70% $70.563
17. Lincoln Navigator L 55,50% $57.224
18. Mercedes-Benz GLS 55,50% $54.523
19. Tesla Model S 55,50% $60.145
20. BMW 5 Series 55,30% $39.856
21. BMW X5 54,70% $39.992
22. Lincoln Navigator 54,70% $53.582
23. BMW X5 M 54,00% $66.277
24. Land Rover Range Rover 53,90% $68.874
25. Cadillac XT5 53,90% $31.737
Prosek 38,80% $17.221

Pad vrednosti električnih vozila

Električna vozila još uvek su relativno nova na tržištu, što ograničava mogućnost praćenja njihove 5-godišnje amortizacije. Ali električna vozila koja su na tržištu već pet godina izgubila su više vrednosti od proseka. Kao jedan od razloga navode se i subvencije koji snižavaju početnu cenu tih automobila, ali i zabrinutost oko troškova zamene baterija.

S druge strane, hibridna vozila, koja su takođe novija tehnologija, smanjila su pad vrednosti za 20 posto u poslednje 4 godine, spustivši se s 56,7 posto u 2019. na 37,4 posto. Kombinacija viših cena goriva i većeg poznavanja tehnologije proširila je tržište i povećala potražnju za hibridnim vozilima. Tako da ima nade i za električne automobile.

Najružniji automobil na svetu ponovo pušten u prodaju

“Toyotina duga istorija s hibridnim modelima uspostavila je snažnu bazu kupaca, a Honda i Hyundai takođe stvaraju hibridne sledbenike”, tvrdi Brojer.

“Više cene novih i polovnih automobila tu su i dalje. Sve dok se ograničena proizvodnja novih automobila godina od 2020. do 2022. u potpunosti ne preseli na tržište polovnih automobila, nedostajaće vozila koja bi zadovoljila potražnju. To znači bolju vrednost za vlasnike automobila, ali i više cene za kupce u doglednoj budućnosti”, zaključuje Brojer.

Related posts

Koja je razlika između litijum-jonskih i solid-state baterija?

Zašto je važno proveriti istoriju polovnog automobila pre kupovine?

Sa kojim zanimanjem je moguće priuštiti i stan i auto u Srbiji?