Nedavno istraživanje kompanije za automobilske podatke carVertical, otkrilo je najviše oštećenih automobila u Srbiji, sa BMW vozilima koja zauzimaju prvo mesto na listi. Ovo oslikava trendove i u drugim zemljama, jer je BMW najoštećeniji brend na globalnom nivou. Sa druge strane spektra je Peugeot, koji najmanje ulazi u saobraćajne nesreće u Srbiji.
Nakon istraživanja podataka o šteti tokom poslednjih 12 meseci, pretraga je takođe otkrila da Mercedes-Benz, BMW, i Volkswagen imaju najveću vrednost štete.
Dve trećine BMW automobila učesvovalo je u nesreći
Oko 66 odsto svih proverenih BMW vozila na carVertical-u u Srbiji je oštećeno. Audi 47 odsto, Mercedes-Benz 45,4 odsto Škoda 40,1 odsto i Volkswagen 37,7 odsto se često oštećuju, što sugeriše da bi kupci trebali da budu oprezni kada kupuju ove automobile.
BMW je dospeo na vrh liste najoštećenijih vozila, ne samo u Srbiji, već i u drugim državama širom sveta.
“BMW je veoma poželjan brend automobila, ali uprkos tome što je vrhunski proizvođač vozila, starije i pristupačnije modele često kupuju mladi i neiskusni vozači. Takođe, prema navodima osiguravajućih kompanija, vozači BMW-a skloniji su rizikovanju tokom vožnje. Dakle, nije ni čudo zašto je na vrhu liste marki automobila sa najučestalijim događajima oštećenja,“ objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u carVertical-u.
Automobili koji su pretrpeli ozbiljna oštećenja u prošlosti mogu biti podložniji povremenim kvarovima i zahtevaju veće popravke. Da ne pominjemo da u nekim slučajevima njihova bezbednost može biti ugrožena. Pravilno istraživanje istorije vozila putem online izvora značajno smanjuje rizik od nabavke automobila s neželjenim nedostacima, što će vam takođe uštedeti novac.
Vlasnici automobila takođe treba da provere istoriju svojih vozila, da bi saznali da li postoje neka skrivena oštećenja, koja bi mehaničar trebao da ispita temeljnije.
Automobili marke Peugeot najmanje se oštećuju u Srbiji – oštećeno je samo 25.8 odsto svih vozila pregledanih na carVertical-u. Fiat 26,6 odsto, Renault 27,5 odsto, Citroën 28.1 odsto i Mazda 30,3 odsto takođe ne zaostaju mnogo.
Neki automobili se češće oštećuju
U vezi sa dokumentacijom o šteti, neki brendovi automobila u Srbiji imaju veći broj slučajeva zabeleženih u svojim istorijskim izveštajima. Prosečan BMW, proveren na carVertical-u, imao je 2,3 evidencije oštećenja, a slede Audi sa 1,93, Mercedes-Benz 1,88, Škoda 1,85 i Ford sa 1,81.
“Potpuno je normalno da automobil učestvuje u nesreći jednom u pet godina. To takođe može biti povezano sa kilometražom. Međutim, vozila sa višestrukim evidencijama teških oštećenja, često su problematična za posedovanje ili održavanje. Iznenađujuće, carVertical otkrio je da ove godine najveći broj štetnih događaja za pojedinačni auto pripada Volkswagen Passat-u. To specifično vozilo ima čak 32 slučaja oštećenja u svom izveštaju”, kaže Buzelis.
Vozia marke Renault, najmanje učestvuju u nesrećama – prosečan model Renault automobila imao je 1,5 evidenciju oštećenja na carVertical-u, Citroën – 1,53; Peugeot – 1,54; Fiat – 1,58; i Opel – 1,66.
Ovi proizvođači fokusiraju se na proizvodnju automobila ekonomske klase, koje ljubitelji brzine obično izbegavaju, pa ređe završavaju u nesrećema.
Automobili Mercedes-Benz, BMW i Volkswagen obaraju rekorde po najskupljim štetama u Srbiji
U Srbiji, Mercedes-Benz – 458,604 dinara, BMW – 437,039 dinara i Volkswagen – 411,138 dinara, imaju najveću prosečnu štetu. Dok male ogrebotine nisu nešto o čemu treba brinuti kada tražite automobil za kupovinu, o većim oštećenjima trebali biste da razgovarate sa profesionalnim mehaničarima, kako biste izbegli probleme u budućnosti.
Vozila prestižnih marki obično imaju veću prosečnu vrednost štete u poređenju sa automobilima ekonomske klase, pa čak i mala oštećenja mogu koštati stotine hiljade dinara za popravku.
U zavisnosti od marke vozila, popravljanje istog oštećenja može koštati drugačije. Automobili market Dodge imaju najveću prosečnu vrednost štete u svetu – 696,754 dinara, a sledi Porsche 613,659 dinara i Tesla 573,811 dinara.
Metodologija
Istraživanje carVertical-a ispitalo je stvarne izveštaje o istoriji automobila, koje su korisnici kompanije prikupilii od oktobra 2022. godine, do oktobra 2023. godine. Štete navedene u njima su grupisane po brendu automobila, analizirane, pretvorene u procente i rangirane. Obrada miliona provera istorije automobila, omogućava kompaniji da vidi trendove, uvide, i predviđanja tržišta polovnih automobila.