Jeftina polovna vozila u Srbiji podložnija prevari u vezi sa pređenom kilometražom

Iako je kupovina polovnog automobila jeftinija od nabavke novog vozila iz salona, to može doneti dodatne troškove. Prevara vezana za pređenu kilometražu i skrivena oštećenja su česti na automobilskom tržištu polovnjaka u Evropi, što dovodi do visokih troškova održavanja, povremenih mehaničkih problema i brige oko sigurnosti.

Istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u Srbiji sugeriše da su jeftiniji automobili kod nas verovatno štelovani i imaju lažnu kilometražu.

Prevara vezana za pređenu kilometražu na srpskom tržištu polovnih automobila je česta

Jedan od sedam polovnih automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što sugeriše da je prevara odometra česta i da vozači trebaju biti oprezni prilikom kupovine vozila. Međutim, najveća šansa za prevare je prilikom kupovine automobila u rasponu od 590.000 RSD do 1.170.000 RSD – 15,4 odsto svih vozila sa ovom cenovnom oznakom ima promenjenu kilometražu.

„Kupci koji traže jeftiniji automobil u Srbiji imaju značajno veći rizik da naiđu na prevaru odometra. Iako je šansa da se nabavi automobil sa štelovanom kilometražom takođe značajna i u drugim cenovnim rasponima, kupovina skupocenog vozila sa lažnom pređenom kilometražom rezultiraće ogromnim, nepredviđenim troškovima i smanjenom tržišnom vrednošću“, kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak u kompaniji carVertical.

Od svih automobila koji koštaju do 590.000 RSD i koje je proverio carVertical u Srbiji, 15 odsto ima promenjenu kilometražu. Automobil sa izmenjenom kilometražom ne samo da će imati nižu vrednost, već može biti teško planirati njegovo održavanje.

Vozila koja koštaju između 3.520.000 RSD i 5.280.000 RSD su najsigurnija za kupovinu – samo 5,8 odsto njih ima lažnu kilometražu. Međutim, ovo je i dalje velika cifra i vozači rizikuju gubitak hiljada dinara.

Foto: carVertical

Petina vozila pretrpela oštećenja u prošlosti

Iako su šanse da naiđete na automobile sa štelovanom kilometražom u Srbiji manje u poređenju sa nekim zemljama Centralne i Istočne Evrope, istraživanja sugerišu da je izbegavanje vozila sa istorijskim zapisima o oštećenjima veoma komplikovano.

Oko 20,4 odsto automobila koji koštaju do 590.000 RSD u Srbiji je bilo uključeno u saobraćajnu nesreću ili pretrpelo druga oštećenja. Skuplja vozila imaju još veću šansu da budu oštećena.

„Iako najjeftiniji automobili u Srbiji imaju najmanje zapise o oštećenjima, to se može objasniti činjenicom da vozači jeftinijih ili starijih automobila često zanemaruju manje udarce i ogrebotine. Za razliku od njih, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućim društvima“, objašnjava Buzelis.

Vozila koja koštaju preko 5.280.000 RSD imaju najviše slučajeva oštećenja – 42,5 odsto takvih automobila je pretrpelo saobraćajnu nesreću.

Automobilski stručnjak tvrdi da vozilo sa prošlim oštećenjima može imati mehaničke i sigurnosne probleme, što može rezultirati značajnim troškovima popravke, stoga je važno temeljno pregledati automobil pre kupovine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Related posts

Na ove stvari posebno treba da pripazite kada kupujete polovni automobil

Ovo su najsigurnije zemlje za kupovinu polovnih automobila

Polovni automobili: Ovo su najsigurnije zemlje za kupovinu, Nemačka nije ni među prvih pet