Jeftina polovna vozila u Srbiji podložnija prevari u vezi sa pređenom kilometražom

Iako je kupovina polovnog automobila jeftinija od nabavke novog vozila iz salona, to može doneti dodatne troškove. Prevara vezana za pređenu kilometražu i skrivena oštećenja su česti na automobilskom tržištu polovnjaka u Evropi, što dovodi do visokih troškova održavanja, povremenih mehaničkih problema i brige oko sigurnosti.

Istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u Srbiji sugeriše da su jeftiniji automobili kod nas verovatno štelovani i imaju lažnu kilometražu.

Prevara vezana za pređenu kilometražu na srpskom tržištu polovnih automobila je česta

Jedan od sedam polovnih automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što sugeriše da je prevara odometra česta i da vozači trebaju biti oprezni prilikom kupovine vozila. Međutim, najveća šansa za prevare je prilikom kupovine automobila u rasponu od 590.000 RSD do 1.170.000 RSD – 15,4 odsto svih vozila sa ovom cenovnom oznakom ima promenjenu kilometražu.

„Kupci koji traže jeftiniji automobil u Srbiji imaju značajno veći rizik da naiđu na prevaru odometra. Iako je šansa da se nabavi automobil sa štelovanom kilometražom takođe značajna i u drugim cenovnim rasponima, kupovina skupocenog vozila sa lažnom pređenom kilometražom rezultiraće ogromnim, nepredviđenim troškovima i smanjenom tržišnom vrednošću“, kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak u kompaniji carVertical.

Od svih automobila koji koštaju do 590.000 RSD i koje je proverio carVertical u Srbiji, 15 odsto ima promenjenu kilometražu. Automobil sa izmenjenom kilometražom ne samo da će imati nižu vrednost, već može biti teško planirati njegovo održavanje.

Vozila koja koštaju između 3.520.000 RSD i 5.280.000 RSD su najsigurnija za kupovinu – samo 5,8 odsto njih ima lažnu kilometražu. Međutim, ovo je i dalje velika cifra i vozači rizikuju gubitak hiljada dinara.

Foto: carVertical

Petina vozila pretrpela oštećenja u prošlosti

Iako su šanse da naiđete na automobile sa štelovanom kilometražom u Srbiji manje u poređenju sa nekim zemljama Centralne i Istočne Evrope, istraživanja sugerišu da je izbegavanje vozila sa istorijskim zapisima o oštećenjima veoma komplikovano.

Oko 20,4 odsto automobila koji koštaju do 590.000 RSD u Srbiji je bilo uključeno u saobraćajnu nesreću ili pretrpelo druga oštećenja. Skuplja vozila imaju još veću šansu da budu oštećena.

„Iako najjeftiniji automobili u Srbiji imaju najmanje zapise o oštećenjima, to se može objasniti činjenicom da vozači jeftinijih ili starijih automobila često zanemaruju manje udarce i ogrebotine. Za razliku od njih, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućim društvima“, objašnjava Buzelis.

Vozila koja koštaju preko 5.280.000 RSD imaju najviše slučajeva oštećenja – 42,5 odsto takvih automobila je pretrpelo saobraćajnu nesreću.

Automobilski stručnjak tvrdi da vozilo sa prošlim oštećenjima može imati mehaničke i sigurnosne probleme, što može rezultirati značajnim troškovima popravke, stoga je važno temeljno pregledati automobil pre kupovine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Related posts

Audi pokrenuo novu marku automobila, pod nazivom AUDI: Predstavljen prvi električni model

Zimske ili univerzalne gume? Postavite sebi četiri pitanja i saznaćete koje su bolje za vas

Evo zašto je važno da uvelo lišće uklonite sa automobila, čak i kada ga ne vozite