Početkom aprila ljudi obično počinju da razmišljaju o prelasku na letnje gume, jer od 1. ovog meseca više nije obavezno da koristmo zimske gume.Vremenske prilike važnije od datumaIz bezbednosnih razloga preporučuje se menjanje guma samo kada je stvarno toplije duže vreme: „Zimske gume dizajnirane su za hladnu sezonu i imaju neke slabosti pri visokim temperaturama. Na primer, to može dovesti do dužeg puta kočenja ili povećanog habanja. Ponašanje u vožnji takođe može biti lošije.“Međutim, gume ne bi trebalo da menjate prebrzo ako planirate put u planine. Čak i na mokrim i klizavim ulicama i temperaturama malo iznad nule zimske gume osiguravaju bolje prianjanje. Pre postavljanja letnjih guma trebalo bi proveriti njihovu ispravnost. Zakonska minimalna dubina profila je 1,6 milimetara.„Međutim, mala dubina profila može imati opasne posledice u mokrim uslovima i akvaplaningu“, ističu stručnjaci. Takođe bi trebalo da obratite pažnju na pukotine i oštećenja pre mijenjanja. U modernim automobilima koji imaju sistem za nadzor pritiska u gumama (TPMS), sistem se takođe mora ponovo kalibrirati, piše Index.Gume čuvati na hladnom i suvom mestuAko zimske gume držite kod kuće, trebalo bi da se pridržavate nekoliko osnovnih saveta. Idealno je da gume obesite na zid, odnosno da ih ne slažete jednu na drugu, a treba ih čuvati na tamnom, hladnom i suvom mestu.Preporučljivo je prethodno kredom označiti gume prema njihovoj zadnjoj poziciji vozila, npr. „PD“ za prednju desnu ili „ZL“ za zadnju levu. Nakon pređenih desetak hiljada kilometara gume bi trebalo menjati osovinu po osovinu. Desnu prednju gumu trebalo bi montirati na desnu zadnju, a levu prednju na levu zadnju. Tako se gume ravnomerno troše.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.