Mnogi pribegavaju raznim trikovima da uštede gorivo. Neki mogu biti fatalni, piše Index.hr.
Jedan od ključeva uspeha u optimizaciji potrošnje goriva je, po mišljenju mnogih, vožnja sa što manjim brojem obrtaja motora.
To je u principu tačno, ali takva vožnja često može ubrzati habanje pojedinih komponenti motora. Ponekad ćete se takođe dovesti u opasnost zbog nespremnosti pogona da reaguje na odgovarajući način.
Ako vozite noviji automobil, nema problema.
Obično postoji indikator optimalne promene stepena prenosa. To je signalna lampica na vašoj instrument tabli koja se uključuje kada je idealan trenutak za prebacivanje u višu ili nižu brzinu.
Dokazano je da uputstvo ovog proizvođača, iako ima skrivenu namenu u vezi sa emisijom štetnih gasova, doprinosi manjoj potrošnji goriva.
Ako želite da brzinom regulišete potrošnju jedan od osnovnih preduslova je poznavanje motora, odnosno njegovih karakteristika, koje pokazujemo u krivu snage i obrtnog momenta.
Dakle, ista kilometraža motora ne važi za dizel, benzin ili motor sa turbinom.
Još jedna stvar na koju treba obratiti pažnju je radna temperatura motora. Ako vozite automobil sa modernim turbinskim motorom, važno je da motor prvo dostigne optimalnu radnu temperaturu, što će omogućiti ulju da obezbedi adekvatno podmazivanje i hlađenje motora.
Zbog toga, ako vozite na kratkim deonicama, nemojte preterivati i ne naleteti na velike obrte. Pored veće potrošnje, povećaćete i habanje motora.
Ako vozite na (pre)niskim obrtajima, moraćete duže da čekate da motor dostigne optimalnu radnu temperaturu. Takođe, ekonomična vožnja bez gasa može izazvati dodatne probleme, kao što je začepljenje filtera za čestice i kvar drugih komponenti u izduvnom kolu.
I na kraju, da ponovimo: niži obrtaji u optimalnom radnom opsegu motora su ključ za manju potrošnju goriva, ali tek nakon što se motor zagreje. Istovremeno, možete nadograditi tehniku, tako da možete biti pametniji od tempomata i koristiti konfiguraciju puta, posebno uzbrdo i nizbrdo.
Sporije znači ekonomičnije
Postoje brojni načini na koje možete smanjiti efekat skupog goriva, od redovnog servisa, naduvavanja guma, do promene stila vožnje. Ovo poslednje može uticati na potrošnju goriva i do 20%, a najbolji efekat dolazi od sporije vožnje bez naglih ubrzanja.
Prema rezultatima američke studije iz 2017. povećanje prosečne brzine sa 80 na 96 km/h povećava potrošnju za 12,4%, a ako ubrzate sa 113 na 129 km/h, potrošnja će porasti za čak 15,4%. To znači da uz nešto niži pritisak gasa lako možete smanjiti potrošnju za više od 1 l/100 km.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.