Zašto je važan zupčasti kaiš motora i šta je potrebno uraditi da prestane da „cvili“?

Motor automobila sastoji se od mnoštva pokretnih delova, a među njima, jedan od onih koji mogu napraviti najviše problema vozačima bez pravilnog održavanja je zupčasti kaiš, pre svega zato što njegovo trošenje nije toliko vidljivo kao kod drugih elemenata vozila.Ova važna „gumena traka“ prenosi rotaciju radilice na bregaste osovine tako da otvaraju i zatvaraju usisne i ispušne ventile u pravo vreme. Ova rotacija prenosi se spajanjem niza remenica, a osim toga, ima i zatezač, kako bi se održala potrebna napetost za pravilan rad.Ako zupčasti kaiš počne da emituje karakteristično ‘cviljenje‘ koje se ponekad čuje u nekim automobilima, najveratnije će imati pogrešnu napetost, ili prekomerno trošenje i klizanje s jednom od remenica koje prihvata.Budući da je izrađen od gume i najlona s vremenom se troši, a svi proizvođači preporučuju promenu u određenom roku, obično između 60.000 i 160.000 pređenih kilometara.Ako se zupčasti kaiš pokvari, problem može biti ozbiljan, a naknadna popravka vrlo skupa, za generalku motora. Povećanje temperature motora znak je da je ovaj deo „gotov“. U svakom slučaju, najbolje je odmah se zaustaviti i isključiti motor, piše El Pais, prenosi Jutarnji list.Međutim cviljenje je ono što nas često nervira, a trik koji pokazuje kako podmazati zupčasati kaiš da ne cvili pojavio se na internetu i društvenim mrežamaU nekoliko video snimaka možemo videti kako neki ljudi smanjuju ovu buku podmazujući kaiš dezodoransom. Međutim, to nije trik koje rešava problem istrošenog kaiša, ali cviljenje više nećete čuti, bar neko vreme.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Related posts

Ovo je najbrži način da zagrejete svoj automobil

Držite se ovih pravila kad sednete za volan, a napolju je magla

U ovim zemljama zabranjeno je voziti u zimskoj jakni ili kaputu