Svako godišnje doba na neki način utiče na automobile. Leti, kada sunce prži, različiti elementi vozila trpe posledice, poput guma, akumulatora ili kočnica. S druge strane, kada dođe zima, oni koji pate od enormnih padova na termometru su tečnosti, akumulator, ulje ili brave.
U jesen, godišnje doba u kojem smo trenutno, temperature počinju da padaju, a pojavljuju se kiše i vetar. Procedura bezbedne vožnje u ovakvim lošim vremenskim uslovima je jasna. Mora da se vozi opreznije nego u mesecima pre.
Jedan od gorućih problema s kojima se vozači susreću u ovo doba godine su zamagljena stakla. Okolnost koja onemogućuje jasan pregled onoga što se događa na putu, što dovodi do rasta rizika od saobraćajne nesreći ako se brzo ne reaguje, piše Jutarnji list.
Zašto se magle prozori?
To je fizički fenomen koji se naziva kondenzacija ili likvefakcija. Deluje na sledeći način: vodena para koja sadrži topli vazduh iznutra se hladi kada dodirne površinu koja je na nižoj temperaturi i prelazi u tekuće stanje u obliku mikrokapljica. One prekrivaju hladnu površinu neprozirnim pokrivačem vlage, što sprečava pravilnu vidljivost i sigurnu vožnju.
Jednostavnije rečeno, kondenzacija se stvara na staklima automobila zbog temperature i vlage u vazduhu. U suštini, to nije ništa više od temperaturne razlike između unutrašnje i spoljne strane automobila. Ovaj fenomen je ono što uzrokuje paru koja prožima kristale.
Kako izbeći kondenzaciju?
Najbolji način da sprečite pojavu kondenzacije na staklima automobila je održavanje ravnoteže između unutrašnje i spoljne temperature, a ovo su neki od najboljih trikova za njeno uklanjanje.
Iako se može činiti očiglednim, održavanje prozora čistim pomaže u sprečavanju stvaranja magle na njima. Stoga je potrebno često prati prozore. Osim toga, brisače šoferšajbne treba redovno proveravati kako biste bili sigurni da rade optimalno. To će pomoći u uklanjanju kondenzacije sa spoljne strane vozila.
Najčešći način za odmagljivanje prozora je korišćenje sistema cirkulacije vazduha za uklanjanje kondenzacije. Trebalo bi da uključite klima uređaj i postaviti usmerivače prema zamagljenim prozorima, kao što su bočna stakla.
Za prednje staklo mnogi modeli imaju dugme koje reguliše ispuštanje vazduha samo kroz donji deo stakla. Za zadnji deo takođe postoji posebno dugme koje aktivira grejanje zadnjeg stakla. Idealno je početi s hladnim vazduhom pa snižavati temperaturu i na kraju koristiti grejanje.
Ako u automobilu nema vazduha, najklasičnije rešenje je spustiti prozore i na taj način omogućiti strujanje vazduha u kabini, dok se unutrašnja temperatura ne izjednači s spoljnom i stakla počnu da se odmagljuju.