IT

Da li biste u onlajn kvizu otkrili ime svog ljubimaca ili omiljenu TV emisiju: Fišing prevare na koje mnoga deca nasedaju

Istraživanje kompanije Kaspersky otkriva da prekomerno samopouzdanje po pitanju bezbednosti na mreži čini decu ranjivom na sajber napade, pri čemu skoro tri četvrtine ispitanika (72 odsto dece uzrasta 11-15 godina) nije u stanju da uoči jednu ili više fišing prevara, kojima prevaranti kradu lične podatke.

Skoro dvoje od petoro dece (39 odsto) koja misle da imaju znanje o bezbednosti na mreži zapravo je naselo na fišing prevare, u poređenju sa 11 odsto onih koji kažu da se ne razumeju u to.

Pripadnici generacije Z ne razmenjuju iskustva o bezbednosti na internetu sa starijim generacijama, a više od pola ispitanika starijih od 18 godina (58 odsto) priznali su da ne pomažu svojoj deci da prepoznaju fišing prevare.

Iako veliki broj maloletnika veruje da su „sajber osvešćeni“, istraživanje kompanije Kaspersky otkriva da više od polovine njih (55 odsto) priznaje da dele lične podatke kao što su ime i datum rođenja na društvenim mrežama.

Polovina ispitanih izjavilo je da bi bili spremni da u onlajn kvizu otkriju ime svog ljubimaca i omiljenu TV emisiju.

Ova naivnost je u suprotnosti sa nivoom sajber znanja, a onlajn igre i kvizovi su kanal koji napadači često koriste da prikupe što više informacija.

Istraživanje takođe otkriva da manje od polovine anketiranih odraslih (42 odsto) pomaže svojoj deci i mlađoj generaciji u otkrivanju fišing prevare.

Zapravo, 40 odsto anketiranih odraslih, prema sopstvenom priznanju, uopšte nije upućeno u temu bezbednost na mreži, a skoro petina priznaje da su bili žrtva fišing prevara.

„Znanje je moć. Ali samo znanje nije dovoljno kada je u pitanju online bezbednost“, rekao je David Emm, glavni istraživač bezbednosti u Timu za globalna istraživavanja i analizu (GReAT) kompanije Kaspersky.

„Naši uvidi pokazuju da malo znanja može biti veoma opasna stvar za decu. Preterano samopouzdanje, kako naglašavamo u izveštaju, dovodi ih u ozbiljan rizik na mreži.”

„Iz tog razloga, edukacija o online bezbednosti treba da se proširi kako bi pored opasnog sadržaja pokrila i razne vrste napada kojima smo svakodnevno izloženi. Takođe, obrazovanje o sajber bezbednosti ne može biti samo tema za decu, već ga treba proširiti i na starije generacije. Kako stvari stoje, odrasli ili ne razgovaraju sa decom o online bezbednosti, ili, ako razgovaraju, ne mogu da im pomognu, jer ni sami ne razumeju pretnje. U ovom trenutku imamo situaciju da slepi vode slepe. Takva situacija je neodrživa i hitno nam je potrebno više svesti o rizicima i više edukacije.”

Istraživanje „Previše samouvereni i previše izloženi: Da li su deca bezbedna na mreži?, koje je za Kaspersky sproveo obuhvatilo je 6.382 dece i 6.665 odraslih u 8 zemalja Evrope (Velika Britanija, Francuska, Španija, Portugal, Grčka, Holandija, Nemačka i Italija).

Ispitanicima su postavljena pitanja o tome koliko poznaju temu sajber bezbednosti, da li znaju šta je fišing prevara, koliko informacija dele online i na čiju pomoć se oslanjaju u otkivanju potencijalnih pretnji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Related posts

Gugl će možda morati da proda svoj veb pretraživač Krom, zbog optužbe za monopolsko ponašanje

Majkrosoft lansira računar od svega 320 evra, koji je bez veze sa internetom beskoristan

Fotografija i zvuk u savršenoj harmoniji – Xiaomi 14T serija uz OpenWear Stereo na poklon